راویان

امانت در نقل ، صداقت در قول

راویان

امانت در نقل ، صداقت در قول

راویان ، وبلاگ متفاوت ، مجالى براى اندیشیدن
مجموعه اى از ؛
روایات ، حکایات ، خاطرات ، داستان ، شعر ، هنر ، طنز ، و .....
فرهنگ ، هنر ، سیاست ،

راویان : " امانت در نقل و صداقت در قول "
محدثى مستند...
گر ترا این حدیث روشن نیست
عهده بر رواى است بر من نیست
" نظامى "

💢 راویان هیچ متن و نوشته‌اى را بدون ذکر سند و منبع اثر منتشر نمی‌کند.
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
چهارشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۳۴ ب.ظ

📝 مائیم روزگار!!


سخن در باب عزت و ذلت بسیار است، از مأمون خلیفه ملعون عباسی نقل است؛ "نحن الدنیا من رفعناه ارفع و من وضعناه اتضع ، مائیم روزگار، آن را که برداشتیم بلندی گرفت و آن را که بنهادیم خوار شد". خداوند نیز در قران می‌فرماید؛ " تعزّ من تشاء و تذلّ من تشاء ، هر کس را بخواهد عزت دهد و هرکس را بخواهد خوار گرداند".
حال حکایت تقابل این دو اندیشه در روزگار ماست. آن‌ها که مأمون وار در پی خشم و غضب خویش، نهایت را در تهمت و تخریب آقایان هاشمی و خاتمی در تریبون‌ها و منابر رسمی و غیر رسمی اعمال نمودند، و هرچه بیشتر کوشیدند نتیجه عکس آمد. و عجیب‌تر آنکه هنوز نیز بر تحمیل اراده خود بر اراده خداوند اصرار می‌ورزند، و از تبسم خداوند در تلاش بیهوده شان غافل اند و جز طعن خلق و خواری خویش نصیبی نخواهند یافت!

#یادداشت‌های من
#ع/ن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی