راویان

امانت در نقل ، صداقت در قول

راویان

امانت در نقل ، صداقت در قول

راویان ، وبلاگ متفاوت ، مجالى براى اندیشیدن
مجموعه اى از ؛
روایات ، حکایات ، خاطرات ، داستان ، شعر ، هنر ، طنز ، و .....
فرهنگ ، هنر ، سیاست ،

راویان : " امانت در نقل و صداقت در قول "
محدثى مستند...
گر ترا این حدیث روشن نیست
عهده بر رواى است بر من نیست
" نظامى "

💢 راویان هیچ متن و نوشته‌اى را بدون ذکر سند و منبع اثر منتشر نمی‌کند.
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
دوشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۵۳ ب.ظ

✅ عشق سیال


اگر در رابطه‌ای سرمایه گذاری می‌کنید، مهم ترین سودی که انتظار دارید امنیت است: امنیت به معانی گوناگونش- کمک سریع در هنگام نیاز، یاری در هنگام اندوه و ناراحتی، همراهی در تنهایی، استخلاص در هنگام گرفتاری، تسلی در هنگام شکست و تحسین در هنگام پیروزی؛ همچنین، به معنی ارضای سریع یک نیاز. ولی مواظب باشید: وعدهٔ تعهد به رابطه، پس از ورود به آن، در بلند مدت پوچ و بی معنی است.
روابط هم سرمایه گذاری هایی مثل هر سرمایه گذاری دیگری هستند، ولی آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که به سهام هایی که تازه از کارگزار سهام خریده‌اید سوگند وفاداری یاد کنید؟ آیا در چنین مواردی قسم خورده‌اید که در سختی و آسانی، در ثروت و فقر،« تا هنگامی که مرگ ما را از هم جدا سازد» همیشه به یگدیگر وفادار بمانید؟ آیا هرگز زیرچشمی به جایی نگاه نکرده‌اید که غنائم بیش‌تری به شما چشمک زده‌است؟ 
سهامداران اولین کاری که هر روز صبح انجام می‌دهند این است که صفحات مبادلات سهام روزنامه را باز می‌کنند تا ببینند آیا باید سهام خود را نگه دارند یا رهاکنند. همین امر در مورد نوع دیگر سهام هم صادق است: روابط! تنها تفاوتی که وجود دارد این است که در این مورد خبری از مبادلات سهام نیست و هیچ کس به ارزیابی احتمالات و برآورد شانس‌های شما نخواهد پرداخت. بنابراین، مجبورید هر روز به تنهایی این کار را انجام دهید. اگر اشتباهی بکنید، نمی‌توانید با خیالی آسوده تقصیر را به گردن اطلاعات غلط بیندازید. شما باید همیشه هشیار باشید. وای به حالتان اگر چُرت بزنید یا گوش به زنگ نباشید. در رابطه بودن یعنی مقدار زیادی سردرد، ولی از همه مهم‌تر، یعنی عدم قطعیت و تردید دائمی. هرگز نمی‌توانید کاملاً و واقعاً مطمئن باشید که چکار باید بکنید و هرگز مطمئن نیستید که کار درست را کرده‌اید یا این که این کار را در زمان درستی انجام داده‌اید.
گویا این بلاتکلیفی و دودلی راه حل خوبی ندارد. از این بدتر آن که به نظر می‌رسد این بلاتکلیفی آبستن ناراحت کننده ترین نقیضه نماست: نه فقط رابطه نمی‌تواند نیازی را ارضا کند که قرار بود و امید می‌رفت آن را برآورده سازد، بلکه این نیاز را آزارنده تر و مشکل آفرین تر هم می‌کند. شما به این امید به دنبال رابطه بودید که نا امنی حاکم بر تنهاییتان را کاهش دهد؛ ولی این درمان فقط نشانه‌های بیماری را تشدید کرده، و حالا شاید حتی بیش از پیش احساس ناامنی می‌کنید...
مشکل همین است، ولی کل مشکل این نیست. تعهد به رابطه‌ای که در بلند مدت پوچ و بی‌معنی است و هر دو طرف از این امر آگاهند! شمشیری دولبه است. در نتیجه، خودتان هستید که باید محاسبه کنید و تصمیم بگیرید که سرمایه گذاری را ادامه دهید یا تاوان و غرامت آن را بپردازید.

📗 عشق سیال / ص 38
📝 زیگمونت باومن / مترجم : عرفان ثابتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی