راویان

امانت در نقل ، صداقت در قول

راویان

امانت در نقل ، صداقت در قول

راویان ، وبلاگ متفاوت ، مجالى براى اندیشیدن
مجموعه اى از ؛
روایات ، حکایات ، خاطرات ، داستان ، شعر ، هنر ، طنز ، و .....
فرهنگ ، هنر ، سیاست ،

راویان : " امانت در نقل و صداقت در قول "
محدثى مستند...
گر ترا این حدیث روشن نیست
عهده بر رواى است بر من نیست
" نظامى "

💢 راویان هیچ متن و نوشته‌اى را بدون ذکر سند و منبع اثر منتشر نمی‌کند.
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

پنجشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۴۷ ب.ظ

✅ نبی‌السارقین!


این نامه‌ایست از جانب پیغمبر دزدان بسوی خلفاء امتان آن، عالی‌جاهان سرقت. بارى، چون به تبلیغ رسالت و هدایت امت، به مضمون؛ ما علی‌الرسول الاالبلاغ، گمراهان را چراغ است. پس از بعثت نبوت که با وجود حدیث صریح، لا نبیّ بعدی، ما را بادهٔ رسالت نوشانده و خلعت پیغمبری دزدان جهان را پوشانیده، که از خاور تا باختر، همه جا زیر چماق و سایهٔ ششپر ما باشد، یعنی مخالفین شریعت غرّا و معاندین طریقت بیضا، که سارقان حقیقی و راهزنان تحقیقی‌اند، این حضرت را امت و در جرگهٔ اهل سرقت باشند.

رُم (موی زهار) نتراشند، لب آب، بی طهارت از سوراخ پاچه ...شند، طهارت و غسل جنابت از گردن آنها ساقط باشد. خرقة السارقون السارقون، اولئک المقربون را از عهد طفلی بپوشند. شربت لوطو قبل ان ملوطو را پیش از تکلیف بنوشند. علماء امت ما رشوه را حلال و عشوه را اقبال دانند، و درس خودسازی و شرعی بازی را خدمت عالمی زرّاق و فاضلی سراق، درست بخوانند.

حمداً له ثمّ حمداً له، بلا اشتباه یک نفر اهل‌الله باقی نمانده است. همه از اهل سرقت، و یکسره این پیغامبر را امت شده‌اند. هیچ نعمتی را لذیذتر از مواظبت شریعت ما نمی‌دانند، و هیچ کتب درسی را غیر از کتاب ارشادالسارقین ما نمی‌خوانند.

زدن ساز، و ترک روزه و نماز، ریبت و غیبت، خیانت در امانت، ربا و زنا، کینه و عنا، دروغ و تهمت، حسد و لئامت، غمازی و عناد، نمّامی و فساد، تند خشمی و بدچشمی، نمک خوردن و نمک دان بردن، خلوت و جلوت دوتا بودن، به پیله و حیله مردم را ربودن، دام فریب در راه خلق نهادن، حلال خود را به قصد حسن جمال زن مردم ...دن، پردهٔ مردم را دریدن، در نماز قاطر خریدن، غیبت زندگان شنفتن، بد مردگان گفتن، امامت بی عدالت، ارشاد بی کرامت، ندیده بدِ کس گفتن، به سنگِ کم دادن و به سنگ زیاده گرفتن، ارشاد بی پیر، آب در شیر، ترقص کور، نمازِ بی حضور...
این همه از اهل سرقت‌اند و جناب جنابت مآب ما را امت.
ویل للمتمردین !

#محمدحسن_سیرجانى_قارانى / متوفى 1310 
📗 پیغمبر دزدان / ص 762
📝 باستانى پاریزى
⬅️ فرهنگ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۵ ، ۲۰:۴۷
راویان
چهارشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۵:۴۳ ب.ظ

⛔️ این شعر از حافظ نیست !!


عشقت نه سرسریست که از دل بدر شود
مهرت نه عارضیست که جای دگر شود
عشق تو در درونم و مهر تو در دلم
با شیر اندر آمد  و با جان بدر شود
دردیست درد عشق که اندر علاج آن
هر چند سعی بیش نمایی بتر شود
اینک یکی منم که درین شهر هر شبی
فریاد من ز ذروهٔ  افلاک بر شود
با انکه گر سرشک فشانم به زنده رود
کشت عراق جمله به یک روز تر شود
روزی به خرج غم نکند اشک من وفا
گر دستگیر دیده نه خون جگر شود
تلخ است پاسخ تو ولیکن مرا چه غم
با دست، بگذرد بلبانت شکر شود
منت خدای را که دل من نه زلف توست
تا هر نفس ببادی زیر و زبر شود
نتوان شناخت موی میانت ز موی زلف
گاهی که همچو حلقه بگردت کمر شود
یاد لب تو گر برود بر زبان کلک
گردد مدام شهد و قلم نیشکر شود
گل مشک ریز باشد اگر بوی زلف تو
یک شب بلطف همره باد سحر شود
دی در میان زلف بدیدم رخ نگار
بر هیأتی که عقده محیط قمر شود
گفتم که ابتدا کنم از بوسه؟ گفت نه
بگذار تا که ماه ز عقرب بدر شود
گفتم که چند گونه به پیشت بیان کنم
گر میل خاطر تو بفضل و هنر شود
گفت این چه عادتست که هر روز تا بشب
از هرزه گفتن تو مرا درد سر شود
فضل و هنر بتحفهٔ معشوق می‌بری
خود مرد کی بود که بدینگونه خر شود
زر باشد آنکه کار تو چون زر کند ولی
این هم بطالع تو همانا اگر شود
احوال بی نوایی بنده برین نسق
چندان بود که صدر جهان را خبر شود
جان جهان جهانِ کرم میر عزّ دین
کز بندگیش کار فلک معتبر شود . . .

#سعیدالدین هروى / متوفى 741
📗 تاریخ ادبیات در ایران / جلد 3.1 / ص 361
📝 ذبیح الله صفا

🔻#پى‌نوشت : این قصیده چنانچه در کتاب تاریخ ادبیات ایران آمده و در انتها نقطه چین گذاشته شده یقیناً ادامه داشته و بعلت طولانی بودن آن مؤلف از نشر کامل آن استنکاف نموده است. همچنین مرجع اصلی اشعار خواجه سعیدالدین هروی دو کتاب مونس الاحرار و خلاصة الاشعار قید گردیده که من نیز به آن‌ها دسترسی ندارم. ضمناً این شعر در فضای مجازی با نُه مصرع گلچین شده به اشتباه به حافظ منسوب شده و حتی بیت تخلص برای آن ساخته شده است! البته در دیوان حافظ اثری از این شعر نیست. 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۵ ، ۱۷:۴۳
راویان